Tarkasta
Etusivu / Laatulupaus

Laatulupaus

Joukkoliikennelain (869 / 2009) 48 §:n mukainen laatulupaus

Liikennepalvelut

Henkilöliikennepalveluista tilaus- sekä matkailuliikenteen lisäksi liikennöimme vakiovuoroliikennettä Etelä-Karjalassa ja Kymenlaaksossa. Reittiliikenteemme aikataulut on kuvattu verkkosivuillamme (www.bussimatkatoimisto.fi/aikataulut). Reittiliikenteen reiteistä ja aikatauluista saa reittikohtaiset tiedot myös Matkahuollon valtakunnallisesta aikataulujärjestelmästä (www.matkahuolto.fi) sekä mm. Kouvolan ja Lappeenrannan kaupunkien joukkoliikennesivuilta. Bussimatkalla kuljettajat informoivat tarvittaessa matkustajia reitin aikataulusta, pysähdyspaikoista ja pysäkeistä. Myös matkalla sattuvissa poikkeustilanteissa matkustajat saavat tiedon kuljettajalta välittömästi. Henkilöliikenteen liiketoimintaamme kuuluu myös Kouvolan keskustan palveluliikenne sekä perinteiset koulukyydit. Koulukuljetuksia olemme hoitaneet usean vuosikymmenien ajan Etelä- Karjalan sekä Kymenlaakson kunnissa.

Tiedottaminen

Omaan tiedottamiseen käytämme pääsääntöisesti verkkosivujamme, jotka uudistuvat kuluvan vuoden aikana. Uudistuksen jälkeen verkkosivut palvelevat entistä paremmin linjaliikenteen asiakkaita. Verkkosivuilta on löydettävissä tietoa eri lipuista, niiden hinnoista sekä myynnistä.

Akuuttiin tiedottamiseen käytämme verkkosivujen uutisosion lisäksi mm. sosiaalista mediaa. Sen kautta tiedotamme mm. liikennemuutoksista sekä mahdollisista häiriötilanteista.

Sopimusliikenteen aikataulujulkaisuista ja tiedottamisesta vastaa liikenteen tilaaja. Reiteistä, aikatauluista ja pysäkeistä saa vuorokohtaisesti tietoa Matkahuollon valtakunnallisesta aikataulujärjestelmästä, osoitteesta www.matkahuolto.fi tai Matkahuollon asiakaspalvelukeskuksesta puh. 0200 4000 (1,99 €/min+ pvm).

Lipputuotteet

Käytössämme ovat kaikki Matkahuollon lipputuotteet sekä sopimusliikenteissä myös paikalliset lipputuotteet (Waltti).

Linja-autot

Käytössänne on n. 20 bussia paikkamäärältään 9 – 62 paikkaa. Suurin osa autoistamme on tilausajovarusteltuja, varusteina mm. ilmastointi, WC, DVD, turvavyöt ym. Kymen Charterline Oy:n sekä Tilausliikenne E. Rantanen Oy:n ajoneuvoja pidetään turvallisina matkustaa ja siisteinä huolehtimalla niistä päivittäisellä kunnossapidolla ja säännöllisillä huoltotoimenpiteillä. Ajoneuvot ovat ns. normaaleja busseja, eli niitä ei ole erikseen varustettu liikuntavammaisten kulkemista avustavilla laitteilla. Kuljettaja avustaa tarvittaessa matkustajia matkatavaroiden ja muun liikkumisen suhteen. Huomautamme asiakaitamme että, mikäli ryhmän mukaan on tulossa em. ryhmään kuuluva henkilö, niin pyydämme siitä ilmoittamaan toimistoomme etukäteen, jotta voisimme tämän ottaa huomioon jo ennen matkan alkua.

Palautteet

Mahdolliset reklamaatiot käsittelemme luottamuksellisesti ja tapauskohtaisesti. Asiakaspalautteista, jotka saamme asiakkailtamme puhelimitse, netistä sekä omalla seurannalla kuljettajilta, toivomme saavamme tärkeää tietoa toimintamme laadusta. Kaikki palautteet käsitellään 1-5 arkipäivän kuluessa ja asiakkaalle vastataan, mikäli asiakas on jättänyt palautteeseen vastauspyynnön. Mahdolliset korjausta vaativat toimenpiteet tehdään välittömästi. Virheellisestä tai puutteellisesta toiminnastamme korvaamme asiakkaalle aiheutuvan välittömän haitan. Hinnan palautuksista ja vahingonkorvauksista neuvotellaan aina tapauskohtaisesti.

Matkustajia pyydämme merkitsemään matkatavarat nimilapulla. Matkatavaroiden katoamis- ja vahingoittumistapauksissa vastuumme on rajoitettu siten, että korvaamme enintään 20,- euroa / kg (Tiekuljetussopimuslaki 23.3.1979/345 32§). Kaikessa toiminnoissamme linja-autoliikenteen alalla pyrimme noudattamaan yleisiä matkustussääntöjä niin bussikaluston kuin muun toiminnan ohella. Tavoitteenamme on aina tyytyväinen asiakas.

Palaa ylös